söndag 30 september 2007

Föreningsliv

I förra veckan har jag hälsat på dövföreningen här i min nya stad. Jag flyttade hit till min nya stad för tre månader sen, och nu var det första gången jag gick dit. Efter tre månader vågade jag mig till slut till dövföreningen och det gick bra. Människorna där var inte så farliga. Inga vampyrer där, puh! Hihi

Under fikat började de prata om någon person som tidigare har betett sig illa i föreningen. (Det finns ju alltid någon sån person i alla föreningar och det finns alltid någon som försöker locka över folk till "sin" sida.) Jag är inte förvånad.

Jag svarade dom att jag inte har något med det där att göra. Jag är ny i föreningen, jag vill inte veta och jag vill inte blanda mig i sånt. Det där får dom reda ut själva. Jag vill försöka vara så neutral som möjligt och inte låta mig lockas över till någon av sidorna. Vi får se hur det går, om jag lyckas hålla mig neutral! (Jag är ju bara människa!)

Förutom det gick allt bra, och jag fick skjuts hem. Trevligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Håll dig neutral.Åtminstone tills du bildat dig en egen uppfattning om personen. Men prata inte illa om nån om du inte kan stå för vad du säger. Säg bara såna saker som du kan säga till personen själv. Jag brukar tänka så.

Tecken: glad sa...

Tack för råden! Jag ska följa dom! :-)

Anonym sa...

Hej!

Det är väl skönt att du kan stå och vet vad du skulle säga...Men bra tanke av dig att säga iaf!

Hoppas att det ska gå bra ändå i fortsättning!

Ha det så bra...

Anonym sa...

Men herre min skapare, ALLA snackar om alla i dövas föreningar, och jag har inte varit i dövas förening mycket i min stad, men har hört en massa skit om de andra, som styr och ställer, på en annan sida och där och här. Usch, jag Kommer aldrig att förstå varför säger man att man ska hålla ihop dövskapet som en familj, att man ska vara aktsam om en och en, men medan det finns massa dubbelmorali och skitsnack. Jag vet inte, De döva kan inte utskilja på ett dåligt handlande eller ett par dåliga ord. Döva använder ordkrig för att skada varandra, jag menar, ALLA KAN HA SINA BRISTER, att ibland behandla eller handla situationen på ett dåligt sätt, är det självklart mänskligt? Men det betyder inte att man ska prata om personen bara för att personen gjort något fel, mänsklighetens största former av är brist och accepteration.

Anonym sa...

var tog du vägen? helt tyst med din uppdatering i bloggen?? lider du av bloggtorkan???

SKRIV!!!