fredag 7 september 2007

Typiskt!

Jag fick en kallelse från AF, ett möte med dom i nästa vecka, jag har bokat tolk och får tolk till det mötet. Allt är frid och fröjd. Alla andra dagar är jag ledig och hemma. Kalendern är tom resten av veckan utom just den Dagen med mötet med AF.

Ok, nu händer det typiska. En tekniker ska komma hem till mig för att fixa till bildtelefonen, och han ringde och sade att han ska komma en dag i nästa vecka. Gissa vilken dag det är? Just det, samma dag som jag ska till AF.

Jag sa att jag inte kunde den dagen, men att alla andra dagar går bra, vilken dag som helst utom just den dagen. Teknikern: "Jag kan komma endast den dagen, jag har andra installationer de andra dagarna". Jag: "Det går inte den dagen, jag är upptagen då". Han var lika envis tillbaka, endast den dagen går bra för honom!
Lite dödläge här...

Är det inte typiskt? Alla händelser samlas på en enda dag! En enda dag som jag är upptagen, och så ska alla andra grejer hända precis samma dag! Det är som om denna enda upptagna dagen blir måltavla för alla andra som också vill stämma möte med mig precis samma dag!

Men teknikern fick ge sig. Han bestämde en ny dag om två veckor. Det är väl ok, men grejen är den att jag är upptagen på ett annat möte den dagen också! Typiskt! Varför ska han pricka in just de två dagar jag är upptagen och inte resten av månaden då jag är ledig?!?
Tja, men det kanske kan gå bra ändå den dagen, jag får springa hem för att ta emot teknikern. Hoppas jag hinner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,det var typiskt.Bråka inte mer med teknikern,då kanske han aldrig vill komma.Inte bra att bråka med AF heller.som sagt-dödläge.

Anonym sa...

Jesus! Men stå på dig....

Tecken: glad sa...

Äsch, så farligt var det inte, jag bara ironiserade! ;)

Men visst, jag stod på mig, teknikern fick ändra på sin dag, fast han knorrade väldigt mycket, hihi.

Anonym sa...

Hej!

Verkar att teknikern har ingen respekt för dig. Han kan inte väl köra över dig..... Stå på dig som Anne-Maj säger!

Tecken: glad sa...

Hej Erika! Nejdå teknikern körde inte över mig, vi diskuterade och kom överens om en ny tid. Han har kommit och gått och jag har fått min nya bildtelefon. Allt är frid och fröjd nu.

Anonym sa...

Skönt att det är löst! Jag reagerade bara att han inte visade sin resepkt för dig... Man kan inte tvinga andra för att egens skull. men skönt att allt är ordnat..


Bildtelefonen är toppen för jag har också fått det innan semestern. Härligt att kunna uttrycka på mitt primärspråk...

Kram....