söndag 9 september 2007

Anhörigtelefon till bildtelefon

Nu har min mamma också fått en bildtelefon. En mindre och enklare version av bildtelefonen, en anhörigtelefon. Hon ringde till mig och det gick bra att prata med henne. Teknikern var där och visade henne hur man gör med bildtelefonen. Grön knapp för ringa upp, röd knapp för att lägga på. Det var allt, i stort sett. Enkelt och bra.

Döva/hörselskadade som har bildtelefon kan få en anhörigtelefon, en extra bildtelefon, att lämna till någon annan i familjen. Så jag fick en anhörigtelefon till mamma. Man får bara en anhörigtelefon + sin egen bildtelefon.

Så nu är det lättare att ringa och prata med mamma via bildtelefon!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan du ladda upp bilder på bildtelefon?

Tecken: glad sa...

Ja, senare när jag laddat batterierna till kameran! :)

Anonym sa...

Va? Kan man använda bilder i bildtelefon? =)

Tecken: glad sa...

Anne-maj: Hur menar du nu?

Anonym sa...

Jag fattade inte först.. Men nu! Bild på bildtelefonen i inlägget =)

Anonym sa...

Hej Jag Lasse. Har också bildtelefon som du, från Visiontech. Funkar perfekt, enkelt och bra. Finns mer info på www.vt8882.se Vi ses på bildtelefon :-)

Anonym sa...

Hej, har du kvar din bildtelefon från Visiontech eller har du fått någon annan modell? Jag skulle gärna vilja veta mer eftersom min mamma behöver en bildtelefon och gärna då en som är enkel att hantera.

Hennes landsting vill tyvärr att hon ska ha en dator som bildtelefon men det verkar alldeles för krångligt.

Tecken: glad sa...

Hej Lars! Ja, jag har kvar den lilla bildtelefonen (anhörigtelefon) + min egen bildtelefon Allan Ec.

Jag vet inte om den är Visiontech (är inte teknisk kunnig)... men jag fick den från Omnitor. Jag kontaktade hörcentralen i H-borg och fick den därifrån.

Kolla på omnitor.se, där finns mer info.