onsdag 15 augusti 2007

Nu är det allvar

Nu är jag offentligt arbetslös. Jag har haft semester i somras, betald semester från min förra arbetsgivare. För ca 2 veckor sen gick jag till AF - Arbetsförmedlingen. Men eftersom jag hade betald semester fram till augusti, var jag fortfarande anställd i deras ögon. Så dom sa åt mig att försvinna, de ville inte veta av mig innan dess.

Nja, riktigt så grovt sa de inte! De sa vänligt att jag skulle återkomma dagen efter att semestern tagit slut (igår) och skriva in mig på AF. Så det har jag gjort nu. Skrivit in mig. Så nu är jag offentligt arbetslös. Känns lite konstigt efter att ha arbetat i så många år. 14 år har jag jobbat där + 4 år till hos andra arbetsgivare innan jag fick detta jobb.

Här är beviset:
15 st jobbalmanackor från 1993 fram till 2007 . Men jag ser på bilden att 2 almanackor (1995 och 2006) har försvunnit, men det gör inte så mycket. Jag har iallafall de övriga kalendrarna på bild.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till det nya livet som arbetslös! *ler*

Förrsten hittade jag dina sidor igår så ville jag säga att du har fina bloggsidor, speicellt teckespråkiga bloggsida....

Jag kommer att följa upp dina blogger o jag är imponerad att du är duktigt i BSL vilket jag är noll i detta språk!

Ha en skön arbetslösdag! *ler*

// Erika

Tecken: glad sa...

Hej Erika, äsch arbetslöshet är inget att gratta för! Hihi! Tack för att du besöker min blogg/vlogg, kul att du gillar den!

BSL är inte så svårt att lära sig. Det svåra är handalfabetet. Men själva teckenspråket är hur lätt som helst. Jag blev intresserad av BSL för några år sen och så har jag fortsatt lära mig BSL!

Anonym sa...

Hihih...

Varför inte att man kan väl gratta till det nya livet som arbetslöshet! *ler*

Hmmm... BSL är inte väl svårt! Hmmm..

Sov sött...

// Erika - www.metrobloggen.se/erika57

Tecken: glad sa...

Att gratulera till arbetslöshet... det skulle vara som att gratulera till att någon fått cancer. Så ser jag på saken. ;-)

Nej, BSL (engelskt teckenspråk) är inte svårt.

Ha en bra dag, Erika! :-)